S aerodynamickým autem Wikov předběhl i Tatru. Kapka se však neprosadila
Dějiny automobilismu přisuzují prvenství v oblasti výroby sériových aerodynamických vozů Československu. Úplně první pokus zde učinila firma Wikov.
Dějiny automobilismu přisuzují prvenství v oblasti výroby sériových aerodynamických vozů Československu. Úplně první pokus zde učinila firma Wikov.
Letos se postupně uvede do provozu řada nových generací vozů nižší střední třídy, které sdílejí technická řešení nového Volkswagenu Golf.
Většinu prvků komfortní či bezpečnostní výbavy vozidel v současnosti vyvíjejí specialisté v obřích dodavatelských firmách. Dříve zase automobilky kupovaly patenty různých vynálezců. Některé záležitosti, které ovlivnily automobilový svět, však vznikly přímo v areálech výrobců. To se dá říci i o třech z nich, které pocházejí z Česka.
Autor Zdeněk Vacek do publikace zařadil i množství zajímavostí. Připomíná například i to, že původní Octavia Combi přežila ve výrobě tu s karosérií sedan o sedm let.
Kategorie vozů SUV byla v posledních letech tou, která se nejvíce rozrůstala. Letos už automobilky tolik novinek v tomto segmentu nenabídnou.
Dopravních nehod neustále přibývá a bohužel příliš neubývá ani jejích obětí. V našem materiálu shrnujeme rady pojišťovacích odborníků společnosti Vindicia na to, jak alespoň minimalizovat finanční následky těchto neštěstí. Tyto rady se samozřejmě týkají až fáze, kdy je postaráno o zraněné, vozidla jsou náležitě označena a zabezpečena a na místě jsou policisté i záchranáři.
Na jaře vypukne skutečné peklo na dálnici D1 - rozestavěných úseků bude nejvíce v historii
V roce 2019 opustily tento svět dvě významné osobnosti, představily se nové generace veleúspěšných aut a média zaznamenala i dvě změny působišť bývalého šéfdesignéra Škody Jozefa Kabaně.
Dojezd pouhých 200 kilometrů na jedno nabití znamená podle Mazdy ekologičtější dopad vozu na přírodu.
Vozy Škody mají ližiny v základní výbavě. Třeba u Dacie ale musíte zaplatit za lepší verzi.
Velkou část automobilových novinek roku 2020 představují elektrické a elektrifikované modely. Kupodivu se však objeví i značné množství výkonných automobilů s motory s vnitřním spalováním.
Auto v roce 1995 vzniklo jen pro výstavy. Nakonec se ho prodaly tisíce kusů. Dnes ho seženete za pakatel.
Problém je zejména s prvky poloautomatického řízení, jako jsou adaptivní tempomat nebo aktivní asistent pro jízdu v pruzích.
Auta nevábného vzhledu měla podivná jména. Moskvič stavěl luxusní limuzínu i podivné kupé.
Produkce automobilů byla pro brněnskou Zbrojovku víceméně doplňkovou činností. Jakmile bylo v polovině 30. let zřejmé, že se Německo chystá na válku, dostala se výroba pušek a kulometů opět do popředí a historie vozů Zetka skončila.
Škoda příští rok zasvětí modelu Octavia. Přestaví se sportovní, "offroadové" i ekologické varianty. Poprvé bude tento model schopen jezdit také čistě na elektřinu.
Auto se předvede už příští rok. Díky sdílení platformy MQB může využít i stejné motory jako Golf.
Hledali jsme v cenících deseti nejprodávanějších značek v Česku. Největší slevy nabízí Ford.
Současný průběh zimy zatím umožňuje jezdit po republice s klasickými vozidly a běžnými pneumatikami. Přesto se i v předvánočním týdnu našlo v Česku místo, kde se v praxi dal vyzkoušet sněžný skútr a čtyřkolky s nasazenými sněhovými pásy.
Pojišťovna Allianz každoročně vyřizuje stovky tisíc pojistných událostí a od svých klientů dostává obrovské množství informací a podkladů. Naprostá většina je věcná a faktografická, ale občas se vyskytnou doslova neuvěřitelné. Vybrali jsme pouze ta hlášení, která se týkají motoristů.
Škoda začala nabízet verze G-TEC v kombinaci s nejslabším motorem nabídky.
Zkuste powerbanku do auta, nejnovější deskovou hru nebo jen parádní oblečení se slavným hercem.
Auto má na karoserii ručně malovanou zlatou linku. Právě tou se dosud chlubila hlavně konkurenční britská značka.
Němci jsou také hrdí na to, že v autě budou díly jen od tamních výrobců.
Hledali jsme podle ceny. V přehledu najdete rozměrná auta za nízký i vysoký rozpočet.
Auto dostalo lehkou úpravu vzhledu, ale i celou řadu komfortních prvků. Pohon je stejný.
Automobilka poukazuje na to, že ušetří spoustu energie díky rekuperaci.
Pro jedny je to nejhorší model britské automobilky všech dob, pro druhé zachránce klasické značky, které obětovala část své pověsti k tomu, aby se postavila znovu na nohy.
Postavili jsme proti sobě tři elektromobily a jejich protějšky se spalovacími motory. Výsledek nedopadl pro ekologická auta právě nejlépe.
Ford seznámil novináře s metodami, které používají jeho designéři. Inspirace přišla i z počítačových her. Značka má připraveny i nové materiály a technologie